181050_428974770523314_311454545_nEls consellers i conselleres de Compromís s’ha reunit a la ciutat de València per a constituir el Consell General de la coalició. Entre els primers acords, s’ha ratificat per unanimitat la Mesa, formada per Diego Gómez (adherits), Ali Brancal (BLOC), Esther Gallardo (adherits), Toni Planells (Iniciativa del Poble Valencià) Juan Ponce (Els Verds-EE del PV) i també s’ha aprovat el reglament de funcionament del Consell i dos esmenes molt importants i que canvien la forma de fer política, perquè per una ampla majoria s’ha acordat que als consells tindran veu tots els militants que hi vulguen participar, encara que no siguen consellers i també es donarà veu a tots els coŀlectius socials que també vulguen fer una aportació als debats de Compromís.

Un dels moments més esperats ha estat les intervencions dels portaveus nacionals de la coalició: Enric Morera i Mònica Oltra, que han estat rebuts per una forta ovació.

En la seua intervenció, Mònica Oltra ha assegurat que en l’actualitat, “està accelerant-se el procés de la caiguda del PP al País Valencià, una caiguda molt afavorida pel sainet de Bárcenas i també perquè molta gent que ha votat al PP té vergonya del que han votat i hi ha un procés de canvi de vot i per això a Compromís tenim un gran repte, el repte de que confien en nosaltres”.

En vistes al canvi polític, Oltra ha llançat un missatge clar a les 300 persones que han participat en el Consell General. Segons la portaveu adjunta de Compromís a les Corts, “som els que millor hem dit el No i ara hem d’aprendre a construir el nostre Si i per això és tant important la constitució del Consell de hui. No volem despotisme ni iletrat ni iŀlustrat i estem en disposició de liderar el procés del canvi i volem ser majoria. Per a governar hem de parlar-li a la gent i hem de convéncer a la resta de mobilitzadors de la societat que cal descentralitzar la mobilització. Hem de fer de la mobilització un espai de socialització i de trobada i ha de passar per cada poble i ciutat del país”.

Podeu ampliar la informació, tant sobre les intervencions de mònica Oltra, Enric Morera i Joan Baldoví, així com sobre les resolucions aprovades, clicant ací.